Stærk sæsonstart ved Copenhagen Regatta

I weekenden roede Amalie og Anfrea sæsonens første 2000 meters kaproning ved Copenhagen Regatta – og det blev en weekend med imponerende resultater.

I U19 W2X var de fuldstændig overlegne og vandt begge dages løb mod nogle af de stærkeste danske og svenske mandskaber. Holdet viste stor fart og stabilitet gennem hele weekenden, og resultaterne peger nu stærkt i retning af en udtagelse til de Nordiske Junior Mesterskaber i Tampere, Finland senere på sommeren.

Lørdag stillede de også til start i U19 W4X, hvor de endnu en gang leverede en stærk præstation og tog sejren hjem.

Søndagens W4X-løb blev dog lidt anderledes end forventet. Holdet blev trukket fra starten på grund af regler omkring dobbeltstarter ved de Nordiske Junior Mesterskaber – en beslutning som skabte en del frustrationer omkring weekenden.

Nu rettes blikket mod næste store udfordring, når holdet tager til den internationale juniorregatta i Hamburg den 5.-7. juni. Her venter endnu stærkere international modstand og en vigtig test frem mod sommerens mesterskaber.

Det bliver spændende at følge den videre udvikling efter en sæsonstart, der ikke kunne have været meget stærkere.